Skip to content Skip to footer

Streaming gigant Netflix betreedt Metaverse Decentraland

Streaminggigant Netflix is ​​de metaverse van Decentraland betreden.

Het doel is tweeledig: het promoten van de nieuwe actiefilm “Grey Man”, met in de hoofdrol Ryan Gosling en Chris Evans, en het verkennen van nieuwe interactieve manieren waarop merken virtueel contact kunnen maken met fans.

De film is een spionagethriller en Netflix’ 45-pack Decentraland-activeringen wordt terecht beschouwd als een ‘metaverse missie’. Decentraland herschept het landschap uit de film – gebruikers moeten door een doolhof navigeren om hun kennis van de plot van de film te bewijzen.

Blockworks toonde de ervaring met Martin Shibuya, art director bij de Decentraland Foundation, en Diego Alvarez, senior business developer bij The Electric Factory, programmeur en architect achter de game.

Nadat ze het doolhof zijn binnengegaan, horen gebruikers de originele muziek van de film en een instructievideo van acteur Ryan Gosling.

The gray man Decentraland

Decentraland, in samenwerking met Netflix Latin America, zegt dat de beste manier om toegang te krijgen tot de metaverse is door een echte scène uit de film na te bootsen. Dit spreekt niet alleen mensen aan die de film al hebben gezien, maar “moedigt ook gebruikers aan die toevallig in het Decentraland-doolhof spelen en ze de film te laten bekijken”, zei Shibuya.

Het experiment van een maand is een manier voor grote merken om de virtuele wereld te betreden door virtueel land te huren voor specifieke projecten op korte termijn in plaats van het te kopen. Volgens Alvarez zullen bedrijven die dit vandaag doen “morgen een enorm voordeel hebben als ze begrijpen hoe dingen werken in virtuele werelden en hoe mensen met elkaar omgaan.”

vragen gray man

Hij voegde eraan toe dat de metaverse “gaat over plezier hebben, hier zijn om contact te maken met andere mensen. Daarom hebben we dit spannende [trivia-spel] dat je het gevoel geeft dat je altijd iets aan het doen bent.”

Decentraland zei dat het 2.000 gebruikers door het doolhof zag gaan tijdens de eerste week van livestreaming. Zodra gebruikers de fontein in het midden bereiken en een geheime kamer ontgrendelen, kunnen ze hun crypto-portefeuilles verbinden om hun voltooiingstijd vast te leggen. De snelste tijd die tijdens de demonstratie werd genoteerd was dertien seconden.

doolhof gray man

Gebruikers kunnen ook beloningen kiezen, zoals een gratis kledingstuk voor hun avatar, dat direct aan hun portemonnee wordt toegevoegd. De drie belangrijkste agenten kunnen kiezen uit een Sierra Six-jas, Lloyd’s snor en polo, en Miranda’s blazer en bob.

Merken en bedrijven vinden nog steeds de beste manier om blockchain-technologie te gebruiken om met klanten in contact te komen, zei Alvarez. “Web3 heeft het potentieel om de wereld van entertainment tot leven te brengen, vooral op het gebied van meeslepende verhalen en publieksbetrokkenheid.”

Shibuya voegde eraan toe dat er “veel ruimte voor verbetering” is bij het toevoegen van meer gebruikers aan de virtuele wereld, met het argument dat het belangrijk is dat de virtuele wereld een open protocol wordt voor iedereen, waar eigendom van digitale activa standaard is.

Decentraland is ook de thuisbasis van grote merken zoals Samsung, Nike en Coca-Cola. Het platform organiseerde onlangs ook Metaverse Fashion Week, waar luxe modehuizen zoals Dolce & Gabbana hun nieuwste wearables presenteerden.

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now