Renault, een van de grootste autobedrijven ter wereld, werkt samen met The Sandbox om in zijn virtuele metaverse wereld te verschijnen. De Zuid-Koreaanse dochteronderneming van de organisatie zal hiervoor verantwoordelijk zijn en zal de aanwezigheid van het merk in de ruimte versterken door middel van een reeks auto-gerelateerde evenementen, waarbij de producten van het bedrijf worden voorgesteld aan virtuele klanten.
Deze auto-ervaringen zijn bedoeld om het Sandbox-platform te verrijken, waardoor Renault een breder publiek kan bereiken en het potentiële klantenbestand voor zijn producten kan uitbreiden. Cindy Lee, CEO van Sandbox Korea, vertelt over de samenwerking:
”Deze samenwerking is een mooi voorbeeld van samenwerking. Sandboxes kunnen evolueren zonder sectorgrenzen. We konden een nieuw soort ervaring introduceren die auto’s en digitale activa combineert in The Sandbox.”
De omvang van de samenwerking en de aard van de beleving die geboden gaat worden, zijn destijds niet bekendgemaakt. Renault voegt zich nu bij de bedrijven en individuen die al aanwezig zijn op het op Ethereum gebaseerde Metaverse-platform.