Skip to content Skip to footer

Renault werkt samen met de Sandbox om auto-ervaring naar de Metaverse te brengen

De Koreaanse dochteronderneming van Renault, een al lang gevestigd merk in de auto-industrie, betreedt de Metaverse in samenwerking met The Sandbox, een op Ethereum gebaseerd Metaverse-platform. Door deze samenwerking wil Renault Korea zijn merkaanwezigheid in de virtuele wereld vergroten en op Renault gebaseerde virtuele auto-ervaringen naar klanten brengen.

Renault betreedt de Metaverse Sandbox

Renault, een van de grootste autobedrijven ter wereld, werkt samen met The Sandbox om in zijn virtuele metaverse wereld te verschijnen. De Zuid-Koreaanse dochteronderneming van de organisatie zal hiervoor verantwoordelijk zijn en zal de aanwezigheid van het merk in de ruimte versterken door middel van een reeks auto-gerelateerde evenementen, waarbij de producten van het bedrijf worden voorgesteld aan virtuele klanten.

Deze auto-ervaringen zijn bedoeld om het Sandbox-platform te verrijken, waardoor Renault een breder publiek kan bereiken en het potentiële klantenbestand voor zijn producten kan uitbreiden. Cindy Lee, CEO van Sandbox Korea, vertelt over de samenwerking:

Deze samenwerking is een mooi voorbeeld van samenwerking. Sandboxes kunnen evolueren zonder sectorgrenzen. We konden een nieuw soort ervaring introduceren die auto’s en digitale activa combineert in The Sandbox.

De omvang van de samenwerking en de aard van de beleving die geboden gaat worden, zijn destijds niet bekendgemaakt. Renault voegt zich nu bij de bedrijven en individuen die al aanwezig zijn op het op Ethereum gebaseerde Metaverse-platform.

Automerken en de Metaverse

Renault is niet de eerste autofabrikant die producten in een virtuele wereld plaatst. Metaverse is zelfs een populaire bestemming geworden voor deze bedrijven. Volkswagen voerde in april een advertentiecampagne met de naam “Game On” waarin gebruikers moesten zoeken naar NFT’s in een metaverse omgeving.

De Japanse autofabrikant Nissan heeft de Metaverse gebruikt om zijn nieuwste elektrische auto, de Sakura, te lanceren. Het bedrijf bouwde een virtuele wereld waarin potentiële klanten de auto konden besturen en de functies en vormen konden verkennen. Nissan zegt dat de ervaring “ongekende mogelijkheden biedt om in contact te komen met een nieuw publiek.” Het bedrijf verklaarde verder dat het “enthousiast is over wat er gaat komen en zal blijven innoveren in nieuwe digitale benaderingen van onze producten.”

Hyundai pronkt ook met toekomstige mobiliteitservaringen in een virtuele motorstudio genaamd Zepeto, die wordt gerund door Naver Z.

 

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now