Skip to content Skip to footer

Tommy Hilfiger show dit jaar in de Roblox Metaverse

Een van de meest opwindende aspecten van het integreren van web3-technologie in haute couture is de manier waarop het voorheen exclusieve evenementen democratiseert. Historisch gezien zijn modeweken gecategoriseerd op basis van hun exclusiviteit. Metaverse-technologie breidt het bereik van mode uit en een van de grootste kampioenen van het potentieel van de technologie in het veld is Tommy Hilfiger. Eerder deze maand kondigde Hilfiger zijn eerste terugkeer naar New York Fashion Week in drie jaar aan met zijn “see now, buy now” phygital-presentatie, die zal worden gehouden in Brooklyn en gedigitaliseerd via Roblox’s Metaverse.

Tommy Hilfiger en de Metaverse

Hilfiger en Roblox werkten eerder eind 2021 samen aan een 30-delige digitale modecollectie die gedragen kan worden in de virtuele wereld. Hij woonde eerder dit jaar ook de Metaverse Fashion Week bij, georganiseerd door Decentraland.

“Toen ik in 1985 mijn gelijknamige merk startte, had ik nooit gedacht dat ik een tijd zou meemaken waarin fashion weeks zouden plaatsvinden in een 3D, volledig virtuele wereld”, zei Hilfiger in maart over Metaverse Fashion Week. “Terwijl we doorgaan met het verkennen van de metaverse en alles wat het te bieden heeft, word ik geïnspireerd door de kracht van digitale technologie en de mogelijkheden die het biedt om op fascinerende, relevante manieren met gemeenschappen in contact te komen.”

"see now, buy now"-serie

Hilfiger’s terugkeer naar New York Fashion Week vindt plaats op 11 september in Skyline Drive-In in Brooklyn, gelijktijdig live via Roblox, waar de digitale avatars uit de collectie door virtueel New York City zullen paraderen.

Velen in de modewereld van vandaag zijn begonnen te praten over de beperkingen en druk van traditionele kalenderstructuren. Mogelijkheden zoals digitale modeweken en andere manieren om te breken met de traditionele vormen van haute couture hebben een creatieve wereld geopend voor gevestigde en ambitieuze ontwerpers zoals Hilfiger die voet aan de grond krijgen in een steeds veranderende omgeving.

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now