Skip to content Skip to footer

Walmart betreedt de Roblox Metaverse

Walmart is nu te vinden in de Metaverse. De winkelgigant lanceerde maandag twee meeslepende ervaringen op zijn Roblox-gamingplatform.

Walmart Land en Walmart’s Universe of Play zijn de eerste poging van de retailer om bezoekers in contact te brengen met walmart.com en virtuele goederen (AKA verch) in de keten die overeenkomen met het echte leven.

“We maken een grote sprong – het creëren van community, inhoud, entertainment en gaming met de lancering van Walmart Land en Walmart’s Universe of Play”, zegt Walmart U.S. Chief Marketing Officer William White in een verklaring. “Roblox is een van de snelstgroeiende en grootste platforms in de Metaverse, en we weten dat onze klanten daar veel tijd doorbrengen, dus we zijn gefocust op het creëren van nieuwe en innovatieve ervaringen die hen enthousiast maken, iets wat we al doen in Doe dingen in de gemeenschap waar ze wonen, nu in de virtuele wereld waarin ze spelen.”

Het debuut van Walmart Land omvat drie ervaringen om in contact te komen met Roblox-enthousiastelingen: Electric Island, House of Style en Electric Fest.

Volgens de retailer is Electric Island “geïnspireerd door ‘s werelds grootste muziekfestival”, met een dansuitdaging en een Netflix-trivia-ervaring met Noah Schnapp van Stranger Things in de hoofdrol.

House of Style beschikt over een virtuele kleedkamer, cosmetische bar en rolschaatsbaan.

Electric Fest zal volgende maand debuteren, zodat gebruikers terug kunnen naar Electric Island voor motion capture-concerten van artiesten als Madison Beer, Kane Brown en YUNGBLUD.

Walmart’s Universe of Play brengt populair speelgoed van de winkel naar verschillende werelden, waar gebruikers munten kunnen verdienen om virtuele goederen te kopen of uitdagingen kunnen voltooien om wachtwoorden te ontgrendelen. Walmart-zeppelin zal speelgoed in het game-universum laten vallen.

De ervaring omvat vijf nieuwe meeslepende games met producten van L.O.L. verrassing! , Jurassic World, Paw Patrol, Magic Hybrid en Razor Scooter. Virtuele avonturen zullen deel uitmaken van de ervaring, met avatars die sneller door het universum kunnen bewegen met behulp van objecten zoals hoverboards.

De heer White vertelde CNBC dat de retailer zijn samenwerking met Roblox gebruikt om zinvolle connecties te creëren met consumenten van 25 jaar en jonger.

“Hoe zorgen we ervoor dat culturele gesprekken relevant zijn? Hoe ontwikkelen we gemeenschap en betrokkenheid? Hoe betrekken we een jonger publiek bij merken?”, zei hij. “Dat willen we hier bereiken.”

Lees andere Roblox artikelen in de
Roblox categorie.

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now