Noch de crypto-omgeving, noch Metaverse is nieuw voor een team dat een handelsmerkaanvraag indient. Beiden zijn eerder betrokken geweest bij crypto- en NFT-activiteiten. Real Madrid werkte in 2020 samen met het NFT-verzamelbedrijf Sorare, waardoor het de verzamelobjecten van zijn spelers op de NFT-marktplaats van Sorare kan aanbieden. Toen, in 2021, kondigde het voetbalteam aan dat het zou samenwerken met LAVA om slimme tickets aan toeschouwers uit te geven in de vorm van NFT’s.
FC Barcelona is nog meer betrokken bij de cryptocurrency-wereld en geeft zijn eigen fantoken uit waarmee gebruikers inspraak kunnen hebben in bepaalde beslissingen met betrekking tot de club. Bovendien meldde FC Barcelona dat NFT’s en Metaverse deel uitmaken van haar expansiestrategie, en lanceerde in maart Barca Studios, een nieuwe divisie die zich richt op producten in deze gebieden.
Bovendien heeft de club onlangs bijna een kwart van deze nieuwe divisie verkocht aan fantokenbedrijf Socios.com voor $ 100 miljoen in een deal die gericht was op het uitbreiden van de strategie van de club in Web3 en het hervormen van de Metaverse-ruimte.