Skip to content Skip to footer

FC Barcelona en Real Madrid tonen interesse in de Metaverse

Twee van de grootste voetbalclubs van Spanje, Real Madrid en FC Barcelona, ​​hebben handelsmerken aangevraagd voor veel elementen van de virtuele wereld. De club heeft een app gelanceerd die verschillende activiteiten en diensten omvat die ze in de virtuele wereld kunnen uitvoeren, waaronder cryptocurrency-portefeuilles en de mogelijkheid om virtuele goederen te verkopen.

Real Madrid en FC Barcelona geïnteresseerd in de Metaverse

Sportteams verplaatsen hun activiteiten nu naar de virtuele wereld om nieuwe inkomstenstromen te creëren en feedback en hun relaties met fans te verbeteren. Onlangs hebben twee van de grootste voetbalclubs van Spanje, Real Madrid en FC Barcelona, ​​een gezamenlijke merkaanvraag ingediend om verschillende diensten aan te bieden in een virtuele wereld.

Merkenadvocaat Michael Kondoudis postte voor het eerst op sociale media over de merkaanvraag, die volgens hem op 5 augustus werd ingediend. De handelsmerkaanvraag suggereert dat de twee clubs mogelijk geïnteresseerd zijn in het aanbieden van hun eigen cryptocurrency-portefeuilles. De app verwijst ook naar een mogelijke metaverse gaming-software, omdat het verwijst naar ‘virtual reality-software’.

De app noemt ook virtuele kleding, zoals kleding, schoeisel en hoofddeksels.

Crypto achtergrond

Noch de crypto-omgeving, noch Metaverse is nieuw voor een team dat een handelsmerkaanvraag indient. Beiden zijn eerder betrokken geweest bij crypto- en NFT-activiteiten. Real Madrid werkte in 2020 samen met het NFT-verzamelbedrijf Sorare, waardoor het de verzamelobjecten van zijn spelers op de NFT-marktplaats van Sorare kan aanbieden. Toen, in 2021, kondigde het voetbalteam aan dat het zou samenwerken met LAVA om slimme tickets aan toeschouwers uit te geven in de vorm van NFT’s.

FC Barcelona is nog meer betrokken bij de cryptocurrency-wereld en geeft zijn eigen fantoken uit waarmee gebruikers inspraak kunnen hebben in bepaalde beslissingen met betrekking tot de club. Bovendien meldde FC Barcelona dat NFT’s en Metaverse deel uitmaken van haar expansiestrategie, en lanceerde in maart Barca Studios, een nieuwe divisie die zich richt op producten in deze gebieden.

Bovendien heeft de club onlangs bijna een kwart van deze nieuwe divisie verkocht aan fantokenbedrijf Socios.com voor $ 100 miljoen in een deal die gericht was op het uitbreiden van de strategie van de club in Web3 en het hervormen van de Metaverse-ruimte.

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now