Skip to content Skip to footer

Gucci Heeft Miley Cyrus-portret gebruikt voor Metaverse Roblox Parfum

Gucci Town op het populaire gameplatform Roblox heeft nu een iconische geur. Gucci Flora is de eerste geur van het merk in een virtuele wereld. Bezoekers kunnen poseren voor selfies naast de avatar van Miley Cyrus.
 

Gucci lanceert zijn eerste virtuele geur in Gucci Town

Parfum vormt een unieke uitdaging als het gaat om de metaverse: hoe kunnen merken het onzichtbare transformeren in iets waardevols? Hoewel geur nog geen deel uitmaakt van de virtuele ervaring, biedt Gucci een virtuele versie van geur in de vorm van een draagbare digitale rugzak met een geurflesje. De rugzak is verkrijgbaar in de virtuele Gucci-winkel en bezoekers kunnen hem bij Robux kopen, naast virtuele kleding, tassen en accessoires. Bezoekers kunnen ook virtuele weergaven van de fysieke boetiek van Gucci Flora bekijken. Hoewel Gucci de prijs van de rugzak niet heeft bekendgemaakt, kost een recente digitale GG Monogram Gucci Blondie-tas 325 Robux (ongeveer $ 5) en is deze voor een beperkte tijd beschikbaar. De fysieke geur debuteerde op 1 augustus en werd verkocht voor $ 149 voor een fles van 100 ml.


Gucci debuteerde in mei met Gucci Town op Roblox, met de bedoeling de ruimte in de loop van de tijd te transformeren. De uitbreiding van Gucci Flora naar de virtuele wereld van het merk is een bewijs van Gucci’s toewijding aan de ontwikkeling van zijn metaverse en Web3. Gucci heeft de Zweedse game-ontwikkelingsstudio The Gang ingehuurd om Flora Fantasy in het digitale rijk te brengen. De studio werkte in het verleden samen met Gucci voor Achille Lauro x Gucci, een virtueel mode- en muziekevenement, en is de ontwikkelaar van Vans World, dat in september 2021 in Roblox opent.

Miley Cyrus eerste (virtuele) beroemdheid in Gucci Town

Miley Cyrus was de eerste (virtuele) beroemdheid die in Gucci Town verscheen en voegde zich bij de miljoenen Roblox-gemeenschapsleden die de ruimte bezoeken.

Hoewel de mogelijkheden voor creativiteit en experiment in virtuele ruimtes groot zijn, blijft de vraag hoe immateriële objecten het beste digitaal kunnen worden weergegeven. Desalniettemin illustreert het bestaan ​​van immateriële schoonheidsproducten het groeiende potentieel voor cosmetische bedrijven om te profiteren van wat Metaverse te bieden heeft. In 2021 zal 53% van de schoonheidsliefhebbers deelnemen aan gratis games, en volgens 2022-gegevens van creatief bureau We Are Social zal meer dan 80% van de vrouwelijke internetgebruikers van 16 tot 44 jaar videogames spelen.

Estee Lauder gaf Decentraland's Metaverse Fashion Week een echte avatar-halo.

Hoewel geuren in de metaverse zowel provocerend als ontluikend zijn, zijn er al enkele vroege voorbeelden. In juni kondigden het digitale productbedrijf Rtfkt en het luxe geurmerk Byredo hun AlphaMeta-samenwerking aan om draagbare digitale “halo’s” naar de Metaverse te brengen. De halo, die 26 emoties vertegenwoordigt, zal beschikbaar zijn als een digitaal verzamelobject dat kan worden gedragen door CloneX, de verzameling avatars van Rtfkt. Estee Lauder gaf Decentraland’s Metaverse Fashion Week een gloeiende avatar-halo nadat mensen haar virtuele showcase hadden bezocht.

 

Gucci’s Flora-geur is het eerste schoonheidsproduct dat tot nu toe in Gucci Town debuteerde. Bij de lancering verkocht het digitale tassen, kleding, skateboards en gamesets. Gucci’s eerste Roblox-ervaring was een pop-up van twee weken in mei vorig jaar, waarin een digitale Dionysus-tas werd aangeboden die in de Roblox-gemeenschap werd doorverkocht voor meer dan de fysieke versie, wat bewijst dat de gemeenschap dol is op Gucci digitale merchandise.

1 Comment

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now