Skip to content Skip to footer

Luxe merken betreden de Roblox Metaverse zoals Nike

4 luxemerken hebben een samenwerking met de metaverse Roblox. Ze hebben zelfs een collectie gelanceerd. Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Gucci en Nikeland zijn enkele van de grootste namen die een stap zetten in de nieuwe wereld van Roblox. Roblox had eind Q1 2022 54,1 miljoen actieve dagelijkse gebruikers dus dit bied mooie kansen voor de toekomst.
 
roblox-nike-schoen

Gucci metaverse

Gucci Town debuteerde in Roblox in oktober van 2021, maar vanaf eind mei van dit jaar, werd het een vaste waarde van het in-game landschap. De digitale villa is weelderig, kleurrijk en boeiend, en biedt degenen die het tuincentrum bezoeken de mogelijkheid om games te spelen en GG Gems te verdienen, hun eigen kunstwerken te creëren, de Gucci Vault te verkennen, avatar selfies te nemen in Gucci get ups, en zeker te shoppen limited-edition virtuele items van het Italiaanse modehuis. In mei van 2021 werd een Gucci tas alleen digitaal verkocht voor 4.115 dollar op het Roblox platform, dus het is alleen maar logisch dat het merk op zoek is naar manieren om deze relatie naar een hoger niveau te tillen.

gucci-metaverse-roblox

Ralph lauren metaverse

In-game mode is een grote deal op Roblox. Je wilt dat je avatar er op zijn best uitziet, en voor sommigen kan dat betekenen dat ze de nieuwste digitale kleding van Ralph Lauren moeten kopen. De in-game aanwezigheid van het Amerikaanse merk debuteerde afgelopen winter met een speciaal evenement en digitale ruimte genaamd The Winter Escape. Gebruikers konden vakantie vieren in een winter wonderland, compleet met aanpasbare warme chocolademelk stations, een ijsbaan, en exclusieve Ralph Lauren stijlen in de in-game Polo Shops. De collectie was geïnspireerd op archiefstukken en seizoensgebonden stijlen, en ze waren allemaal ongelooflijk sportief. De goodies werden in de loop van de tijd gedropt, wat fans aanmoedigde om terug te komen voor meer.

Tommy Hilfiger metaverse

In december 2021 debuteerde Tommy Hilfiger op Roblox met een capsulecollectie van digitale mode, gemaakt in samenwerking met enkele van de populairste makers van user-generated content van het platform. Het nieuws zorgde voor opschudding en leidde tot een verdere samenwerking met het platform, die zijn vruchten afwierp met de lancering van de Tommy Play-ruimte in maart van dit jaar. Tommy Play is gemodelleerd naar Brooklyn en is een levendige en cartooneske stedelijke ruimte die zich richt op het plezier van extreme sporten. Gebruikers kunnen BMX-trucs doen en tegen hun vrienden racen om gratis items te winnen, meedoen aan stuntcompetities en Tommy Tokens verdienen, waarmee ze nieuwe digitale merch kunnen kopen.

Nike metaverse

Op zoek naar een sportief uitje waar je op een trampoline naar de ruimte kunt springen of een beetje “vloer is lava” kunt spelen? Nikeland is de plek waar Roblox-fans zich met vrienden kunnen uitleven en een beetje drie-tegen-drie bliksemsnel voetbal kunnen spelen en vurige megakicks achter in het net kunnen slaan. Snelheidsrails geven spelers power-ups, en Nikeland winkels bieden super sportieve en stijlvolle looks en accessoires voor in-game avatars. Pak de Nike UGC-zonnebril en -short, zodat iedereen weet dat je stunt in en uit de Nikeland-ruimte.

nikeland-metaverse-roblox

Leave a comment

Sign Up to Our Newsletter

Ritatis et quasi architecto beat

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now